Nový zákon o bezpečnostních agenturách má pomoci při výkonu ostrahy

Datum: 18.8.2011  Kategorie: Články 
Nový zákon o bezpečnostních agenturách má obsahovat určité nápomocné kroky ke kvalitnímu a řádnému výkonu bezpečnostních služeb. Jedná se také o použití donucovacích prostředků a pomůcek. Jedná se hlavně o určité pravomoci ostrahy při výkonu služby pro civilní obyvatelstvo. Donucovací prostředky, střelné zbraně, tyto byly doposud pouze jako osobní záležitost jednotlivých osob pracujících u bezpečnostní agentury.

Bylo naprosto v jejich kompetenci jestli bude vše podle zákona o zbraních a střelivu. Současná a platná úprava chodu a regulí bezpečnostních agentur toto takřka neřeší. Nový zákon má pomoci ostraze při výkonu například donucovacími prostředky jako je slzotvorný plyn, pouta, tato byla doposud zakázaná a vše se řídilo zákony, tedy omezování osobní svobody atd. Elektrické ochranné prostředky dočasně znemožňující pohyb, obušky atd. Další oficiálně schválenou pomůckou mají být služební psi s dovětkem vykonaných zkoušek psa a psovoda. Technické prostředky k zabránění odjezdu vozidel, nebo omezení pohybu lidí, zvířat a dopravních prostředků.

Problémem bude zajištění správného a oprávněného užití všech zmíněných prostředků. Na toto by mělo dohlížet ministerstvo vnitra, které bude kontrolovat dodržování nového zákona o bezpečnostních agenturách. Mnohokráte se bude jednat o žaloby civilistů za neoprávněné zneužití pravomocí, toto se připouští a počítá se s tím. Proto by se podle mého názoru měli budoucí, ale i stávající pracovníci a to zejména ti, co budou procovat ve zvláštním režimu podrobováni řádnému psychologickému vyšetření akroditovaným psychologem.

Uvedení nového budoucího zákona o bezpečnostních agenturách
bude provázet mnoho problémů a úprav do konečné a řádné podoby. S tímto se počítá, ale je nad míru jasné, že už tento zákon naše země opravdu potřebuje.

Komentáře

Jarda | 25.8.2011 13:22
By mě zajímalo, jak chce kontrolovat ministerstvo vnitra dodržování nového zákona o bezpečnostních agenturách, když nedokáže pohlídat ani policisty. Bezpečnostních agentur je na našem trhu cca 6,5 tis.

admin | 26.8.2011 07:45
Hovořilo se také o vzniku jakési profesní a zároveň kontrolní organizace pod vedením MV, ale neví se jestli to projde, každopádně souhlasím s tím, že MV jako takové by to hlídat asi nestíhalo.

Jarda | 29.8.2011 20:13
No jo, ale to by useli být lidi od řemesla a s právní průpravou. Prostě by tomu museli rozumět, jinak to bude na nic a hlavně by se to dalo zneužít k likvidaci nějaké agentury při případném konkurenčním boji. Je toho víc, co je potřeba před rozhodnutím probrat, ale u nás se nic a nic neděje.

vaclava | 7.7.2012 13:43
mate naprostou pravdu je to jen vytvareni mist pro byvale policajty a vojaky

admin | 7.7.2012 17:39
Do dnešního dne do naší bezpečnostní agentury přišlo přes 600 žádostí o přijetí a z toho je tak 40% lidí z bezpečnostních a záchranných složek...

ruda | 7.9.2016 15:46
To jsou pouze kecy, ale skutek utek
když se podívám na sležení některých civilních bezpečnostních služeb silně pochybuji o jejich kvaklitách natož jim dát ještě nějaské pravomoci, které spíše přísluší bezpečnostním složkám MV

admin | 7.9.2016 16:48
Dobrý den, bohužel díky zoufale nízkému finančnímu ohodnocení se kvalita státní bezpečnostních složek stále zhoršuje... To co vy klasicky vidíte v řadách bezpečnostních služeb, jsou pouze běžní strážní a ne pořádná ochranka, která by vypadala v případě zákona a tím pádem i změny fakturačních částek úplně jinak. Ještě dodám, že jen k nám, nevím jak jinde se stále snaží bývalí policisté a vojáci dostat coby zaměstnanci a proč? Tuhle otázku je třeba si položit. Na konci této rovnice je chybějící zákon a pořádné finanční ohodnocení. A ne jak vy píšete "kecy"... :-)

Pavel | 23.5.2012 12:49
viděl jsem text testu znění nového zákona který by měl strážný znát a umět a myslím si že pokud budu znát ústavní zákon který je zde deklarován tak nebudu dělat u BA za 50 kč na hodinu ...a můžu rovnou jít dělat j Městské policii a pod.Tento zákon se tíká pouze zaměstnanců na HPČ a netíká se VPČ což jsou důchodci taktže jak pak bude služba vypadat když tam zůstanou jen oni????

admin | 24.5.2012 08:04
Dobrý den, proč by tam měli zůstat jen důchodci?

Pavel | 25.5.2012 20:56
protože jsou na VPČ

admin | 26.5.2012 07:37
To nevidím jako opodstatněný důvod...

vlasta | 29.5.2012 23:38
Vedlejšáci -dohody o provedení práce- ty testy absolvují též...

Jirka | 30.5.2012 07:59
Ivo | 30.5.2012 07:58
Co to tady píšete za nesmysl pane Pavle? Lidi co jdou makat k MP musejí zvládat daleko víc nežli vyžadují zkoušky na strážného, to mě fakt pobavilo. :-)

Vlasta | 29.5.2012 23:35
Též jsem shlédla všech 120 otázek z 12 částí zákonů a některé druhy zákonů mi přijdou naprosto zbytečné pro užití při výkonu služby strážného či detektiva,: a to se týče zejména ústavního zákona( listiny zákl. práv a svobod) či zákona o policii ČR, ale i o živnostenském podnikání, a taktéž zákona ČNR o přestupcích. Některé otázky mají dle mého úsudku i dvojí odpověďi. Ono to celé vypadá jako by se kdosi snažil redukovat bezpeč. agentury ve prospěch kohosi.Kladu si otázku, proč se ministři nestarají o to, aby zaměstnanci vykonávali svou práci dobře i v pohodě za kvalitní ( řekněme průměrný)plat, místo toho aby honili odsloužené hodiny,kterými dosáhnou tak na poloviční průměrný plat.??? Neboť zde je kámen úrazu !!! Jak se zmínil p Pavel za sumu 50,-kč až 55,-kč/hod. je to fakt jen o hodinách na úkor kvality, když pak unavený pracovník pochybuje - tak co pak s testy... A ještě si myslím, že zejména minist. vnitra je největší macechou mezi všemi a to se chci zastat hlavně policistů a hasičů, kde se tito zaměstnanci takřka obětují pro svou práci, i když jim parazitující vláda snižuje platové podmínky. A k tomu ještě zákonodárci porušují kde se co dá,(i když né všichni), ale právě oni by měli jít tím správným,zákonným příkladem a né vymýšlet pasti pro tzv. podřadné profese...Ať si můj názor vysvětlí kdo chce jak chce...

admin | 30.5.2012 07:54
Dobrý den, je to samozřejmě politikaření a lobování, jak už se paní Vlasta zmínila ve svém příspěvku, je to nekonečný boj a dokud nebude řádný zákon o bezpečnostních službách, tak to nebude lepší. Ten zákon by ale musel být tvořen ve spolupráci s lidmi z oboru a ne někde v kanclu někdo kdo to vůbec nezná a je mimo hru a dění v tomto oboru.

vaclava | 7.7.2012 13:54
tak s timhle nelze nic jineho nez souhlasit jeste to nevzeslo v platnost zdrovna se to ucim muzu byt rovnou polda zachranar hasic to je prace odborniku jak obyc clovek pozna co se druhemu stalo kdyz je naprosty laik pouziti pistole vzdyt na to je treba zkousek a ten co je ma musi projit zkouskama ja ji nemam tak nechapu proc to do mne husti a vubec je to snuska kravin je videt ze to pani nikdy nedelali mam za sebou 15 let u hlidacky no a nez clovek ze sebe vysype na zachrance co vlastne chce tak je ten dotycnej po smrti asi nikdy nevolali zachranku meli by si pani zakonodarci projit profese aby vedeli vubec o co go pak to tady v tom nasem state taky vypada nevi ktera byje chytraci

Roman Uchytil | 11.12.2013 16:39 | roman.uchytil.7@seznam.cz
Myslím,že regulovat počet SBA je nutný.Nejsem sice nějak vzdělaný(SOUE),ale myslím,že agentury co mají minimální "aparát" si mohou dovolit účtovat zákazníkovi třeba 100 KČ/osobohodinu a tím dělají špatné podmínky pro firmy jako je Securitas(já) a Group4 a jiné velké hráče na trhu,kteří mají v kancelářích násobně více lidí,v garážích více služebních aut v mnohem dražších kancelářských prostorách a garážích a v důsledku se to musí projevit nejen na platech zaměstnanců.Je rok 2013 skoro 2014 a strážní slouží za minimální mzdu.
Myslím,že odpadnutí firem "Táta a syn s.r.o.,LojzaBA s.r.o." by prospělo nejen strážným a zákazníkům,kteří jsou jimi hlídáni,ale ve výsledku by to mělo mít vliv na zaměstnanost,jelikož by lidi nedělali 300 hodin měsíčně,ale jen základ za relativně normální mzdu a mohlo by být zaměstnáno 2x více lidí.

admin | 11.12.2013 18:39
Dobrý den, celkově s vámi souhlasím, až na jedno, podrážení cen je bohužel praktika i velkých bezpečnostních agentur. Což není jen názor, ale realita, to vím zcela přesně, mohl bych je vyjmenovat, ale nic bych tím pro naší bezpečnostní agenturu nezískal, a tak to neudělám. Osobně si myslím, že jsme střední agentura co se týká množství zakázek a počtu pracovníků, počtem služebních vozidel..., ale dnešní praktiky systému "náhradního plnění", což vám asi bude něco říkat, když se v tom pohybujete od r. 1999 využívají právě ty velké bezpečnostní agentury a divil bych se kdyby ne i ta vaše, co v ní pracujete. Systém tzv. náhradního plnění právě umožňuje snižovat pro zákazníka ceny a rozdíl hezky doplatí v podobě dotací stát, jelikož se jedná o invalidy, kteří přitom vůbec v té bezpečnostní agentuře nepracují, jen jsou tam hlášeni. I tak to chodí, jen pro upřesnění.

Vašek-CV | 30.5.2012 19:20
No jak je vidět tak naše ministerstvo vnitra nemá peníze na policisty a přeci nechcete aby jejich práci zvládali Pracovnici bezpečnostních agentůr a za 50 až 55kč snad nechcete zvládat bezpečnost v ulicích a ještě omezené pravomoce -žádné!!!!!!!! tak mi neříkejte o bezepečností lidi když to nezvládá Policie a co Nečas ten si z jeho kamarády zase vymyslí nesmysllné reformy co zlikvidují sociálně slabe ..rodiny z dětmi -důchodce.a to nemluvím o romech co jsou chráněny zákonem jelikož jsou menšinou a tak jak se mají vztahovat zákony na všechny ...takoví zloději znají dost dobře práva a povinosti Pracovníků bezpečnostních agentůr ..a policie k drobným zlodějnám nepojedou a nedej bože aby pracovník zadržel roma tak se vystavuje nebezpečí ..může dojit kjeho napadení a nebo jeho rodiny ....Admine máš pravdu že by měl bejt zákon o bezpečnostních službách ale naše vláda nikdy nepodnikne patřičné kroky aby měli firmy pravomoce jako policie to nečekám žádné zlepšení ...Zloději mají a budou mít vždy navrch --Chrání je ůnie a naše zakonodárství

admin | 30.5.2012 21:24
Tak bezpečnostní agentury nikdy nebudou a nemůžou mít takové pravomoce jako státní bezpečnostní složky, ale nějaké pravomoce by se hodily. Proč si nevzít "mustr" třeba z okolních států EU a vůbec, unie nám nařizuje jak se bude jmenovat Rum a podobné věci a jak mají fungovat privátní bezpečnostní složky neurčují, nechápu proč není všeobecná Evropská norma na výkon bezpečnosti v privátním sektoru a byl by klid, naši zákonodárci to nikdy nedotáhnou sami do konce, to je jasný... je to tady fakt špatně řešený, nebo spíše neřešený vůbec.

Roman Uchytil | 11.12.2013 16:50 | roman.uchytil.7@seznam.cz
To mi povídejte o špatném řešení...
Dělám u Securitas od 07/1999 a stojí to za ... Momentálně jsem na výjezdovém autě a když mám podle dopravní situace a dopravních předpisů přejet půl okresu za 15 - 20 minut je to celkem o d.... Ale smluvní podmínky se zákazníkem jsou tak postavené,bohužel i 10 minutový dojezd není zárukou,že je pachatel jen zahlédnut,ale je splněna smlouva.A to nemluvím,že máme připojené objekty hluboko v lesích kam v zimě nechodí ani lišky dávat dobrou noc.

Ervín | 20.6.2012 09:31
Je naprosto kuriozní, když testy vyžadují i od lidí, kteří mají maturiru či doktorát a kteří přišli o prácvi. A přitom v testech jsou hrubé chyby. Naprosto typické pro dnešní dobu, kdy vnitro řídí taxikář, vyučenec malířem pokojů.

admin | 20.6.2012 13:05
Dobrý den, můj názor je, že ani maturitní vysvědčení a ani vysoká škola třeba z oboru zemědělství není klíčem k všeobecné kvalifikaci, natož v oboru bezpečnosti. Souhlasím s tím, že ministerstva řídí osoby, které nemají žádné vzdělání a ani zkušenosti z oboru ministerstva, které řídí. Na druhou stranu, tito „chytráci“ mají kolem sebe ansábl specialistů a poradců, kteří už vědí o co jde. Pravda je, že by ten daný ministr měl být alespoň kolem toho daného tématu trochu jako známá osoba z dřívějška, ale na to se dnes již nehraje, je to „manažeřina“…, prostě panuj a rozděluj…:-)

jarda | 19.7.2012 14:38
Něco na těch zkouškách je, když v otázkách je situace, co pracovník udělá, když proti němu poběží člověk s pistolí v ruce, nebo, člověk má dáti první pomoc člověku, který má nůž v zádech. A nyní 70. letý důchodce s důchodem a platem, sedí v noci na vrátnici, pije kafe, marodí s cukrovkou, bolí jej záda a nohy. Hoň zloděje, když kouká na televizi, čte noviny a luští křižovky. Nebo dávat i lumpům první pomoc, když se mu něco při útěku přihodilo. Tady jde o to, zase vytáhnout z lidí nějaké peníze. Proto dávám radu, strážničku uč se,budeš chytřejší...

vaclav | 28.7.2012 07:22
Tento pripravovany zakon by meli spravne tvorit normalni lide kteri uz maii neco odslouzeno u techto agentur.Nemeli by ho tvorit lide,byvali voiaci ci vyslouzili policicte lobysti z kanclu.No a ktem pravomocem-moc velke bych temto lidem nedal ielikoz uz ted si nekteri hraiou na kovboie a lezou lidem do soukromi.

petr.r | 28.7.2012 22:55
Nema cenu motat prusvihy detektivnich agentur s klasickou ostrahou. Zakon asi moc pripravovanej nejni. Vzdyt to cele utichlo a bezpecnostni agentuty jen dostaly tema zkozkama na frak. Hlavne to odnesli zamestnanci. Tak jak je v tomto state zbykem ze? Je to normalne zlocin co se tady deje!!!

Jan K. | 18.10.2012 14:23 | weroslav@seznam.cz
Dobrý den je mi 25 mam maturitu zbrojak vlastní pistoli a 11 let sebeobrany za sebou + dohromady 2 roky praxe u bezp. sboru napr agentury mestska policie a vojaci nyni del za plat 45.5h na hodinu je to opravdu smesný kdyz za 180din clovek bere 8000,- do nedavna jsem chtel zustat u této prace ale je evidentne videt ze tato prace jako prividelek nikoliv jako Prace na HPP je to smutné protože bych velice rád se dostal karierove nahoru nyni sem si udelal certifikat na zkousky na pozici strážnýho ptám se k čemu mi tydle veci sou kdyz nový necha lidi delat za takovýhle penize jedná se o to ze jestli se v novym zakone o bezp. agenturach nebude myslet i naplat tak bezp. pracovniky nikdo z mladych lidi delat nebude a budou v nem opravdu jen duchodci a nebo lide se zdravotními problémy a pak mi vysvetlete jak takovýhle lidé např. v případě napadení objektu mohou zasahnout a kdo jim do toho rizika pujde za 45,- ? ja si osobne myslim že v soucasný dobe vsechny bezp. agentury zneuzivají soucasné situace kde neni platný zakon který by řádně a adekvátně odměnoval bezp. pracovníky ostrahy a dal jim jasne pravomoce jak se zachovat tohle je chyba protože každý civilista se základní školou bude vyuzivat toho ze nám zakon svazuje ruce a kazdy zlodejiček o tom ví kolikrat víc nez my oni ví co si muzou dovolit aby nebyli trestaný a na zakonech se toči a zpravidla nám utečou pod rukama a ted se ptám k cemu ze to vsechno je jak muze byt nekdo profesionál kdyz ho zákon v tehle slepej a neochraní ho ????

admin | 19.10.2012 22:29
V mnoha názorech se shodneme, je to opět tak, že nakonec to odnáší zaměstnanec, ale celé to kolem peněz má na svědomí trh a ne jen tak bezpečnostní agentury, věřte tomu, že trh a regule, které tady jsou spíše aby zakazovali nežli privátní bezpečnost podpořily, když státní bezpečnostní složky nestíhají, tak tyhle regule svazují ruce nejen ve výkonu, ale i v penězích. Konkurenční boj mezi agenturami a do toho ekonomická celosvětová situace mají za následek i výši mzdy a hodnocení bezpečnostních pracovníků, je pravda, že tam kde je zákon o bezpečnostních agenturách je to mnohem lepší, ale také ne úplně růžové. Uvidíme, co se stane, až tento zákon opravdu bude, ale počítejte s tím, že to přinese opět hodně zkoušek, licencí a problémů pro pracovníky bezpečnostních agentur. Tak to je a třeba i ve Španělsku, kde vím o lidech z ČR co tam léta v privátní bezpečnosti pracují.

Adam | 24.1.2013 23:36
Je tady prosím vás někde znění toho zákona o bezp.agenturách, který se má připravovat? Někde jsem ho tady viděl, už nevím kde. Díky

admin | 25.1.2013 07:49
Dobrý den, nevím jestli myslíte toto:

http://www.bezpecnostni-agentura.cz/zakon-274-2008-a-jeho-novelizace-je-likvidacni-pro-mnoho-agentur.html

Nebo toto:

http://www.bezpecnostni-agentura.cz/co-se-vlastne-ve-vykonu-bezpecnostnich-sluzeb-zmenilo-po-zavedeni-povinnych-zkousek-na-strazneho-a-detektiva.html

pitaval | 6.4.2017 18:55 | tonyn@centrum.cz
Byl jsem fyzicky napaden při výkonu služby muže bych klidně zneškodnil jelikož mam dobrej vycvik ale musel jsem se nechat atakovat protože jinak byto byla nepřiměřená obrana a byl bych v prdeli sice jeto pracovní úraz ale na policii jsem si potom připadal jako vrah kde vlastně máme pravomoci nějaké kriminalníci jsou lepe chraněni než slušní lidé kurva kde to jsme???jakou mam vlastně pravomoc ??Dík

admin | 7.4.2017 06:55
Dobrý den, myslím, že jste se přiměřeně situaci bránit mohl. Nejde tady jen o zákon o bezpečnostních agenturách, ale o nutnou obranu a krajní nouzi, což jsme řešili v našem článku (odkaz pod komentářem).

Zaměstnanci bezpečnostních agentur jsou bohužel stále na stejné úrovni, jako jsou běžní lidé a proto na ně musí zákony pohlížet zcela stejně.

Nemůže nikdo brát zřetel na to, že se jednalo o ostrahu. Jde tady opravdu o nutnou obranu a krajní nouzi: § 28 krajní nouze a §29 nutná obrana.

http://www.bezpecnostni-agentura.cz/co-je-to-nutna-obrana-a-krajni-nouze.html

Přidat komentář:
Jméno:
E-mail:
Zde můžete zadat svůj e-mail. Pokud zatrhnete volbu "Zobrazit e-mail u komentáře", bude e-mail zveřejněn.
  Zobrazit e-mail u komentáře
Komentář:
 Opište číslo 5: